maandag, december 17, 2018

Rijk!

Wat een rijkdom om duiven te houden. Heerlijk om deze dieren te houden, te onderhouden, er mee te spelen en simpelweg de zorg voor te hebben. Ze geven terug gehoorzaamheid, plezier in de omgang en brengen met eenvoud nazaten voort. Hoe mooi is dat?

Ik heb zo'n 14 koppels, een enkele meer als je laatjes mee laat tellen. 2 duiven die ooit eens vroeg waren. De Limoges (1 landelijk Limoges) en Habib, afgelopen seizoen 1e in de afdeling vanuit Perigeux. Enkele bruikbare duiven en de rest zijn vooral hoopgevers! dat is toch rijkdom, zoveel hoopgevende duiven?
Zoals destijds toen ik vnml Vitesse en midfond speelde, met op ca 30 duiven zo'n 15 verschillende eerste prijswinnaars, zal het niet meer makkelijk worden maar alleen al de 2 hierboven genoemde op het hok te hebben ervaar ik als een zegen.

Hopelijk volgend jaar nog 1 of meer overwinnaars erbij en er is sprake van een flinke vermenigvuldiging van zegen, hoe mooi zou dat zijn!

Kerst is in aantocht. Nee, geen kerstmis want kerst is helemaal niet mis. Zonder Jezus is kerst mis ja maar kerst vieren is absoluut niet mis. 1 overwinnaar en al het andere is hoop. Hoop op beter... en geloof er in dat dit ook zal gebeuren: dat is waar kerst voor staat!

Cryptisch? Komaan! Zonder Jezus was er geen kerst en zonder Jezus vervliegt alle hoop, dat geloof ik!

Geniet van Kerst op uw / jouw manier!
Geniet er van met degenen die je dierbaar zijn....
Verdiep je gerust eens in wat er gebeurde daar in die stal in Betlehem en hoe dat precies zit eigenlijk! Ik beloof je dat het boeiend is en je niet zo maar los zal laten.