maandag, februari 11, 2019

Laatste keer over nat + VRAAG

De laatste keer gemopper over de natte boel. Gisteren amper droge momenten en bij tijd en wijle enorme hoeveelheden regen. Als ik ergens een hekel aan heb in relatie tot het duivenhok en het klimaat voor de duiven is het zulk weer. geen eer aan te behalen en je ziet het in een zucht terug in de algehele conditie van de duiven. Blèh.

1 duivin legt niet, vreemd. Alsof er iets mis is.
Ik zal er vanavond een nep-eitje onder leggen.
Verder een zeer goed resultaat: na 12 dagen alle op eitjes.

VRAAG
Ik wil de oude duiven ontzien. Moet ik ze laten overbroeden en de jaarlingen de jongen laten opkweken? Met overbroeden hoop ik de doffers en duivinnen de kweekcyclus niet af telaten maken en de rui remmen. Is dat zinvol of juist niet? Wie heeft er ervaring en wat adviseer je eventueel?

Overbroeden zinvol?
Jongen opkweken tot bijv. 8 dagen (tot de pap eraf is??)
wat is wijs?