donderdag, februari 07, 2019

Pech met de leg?

Elk  jaar is er wel pech met de leg of het eerste kroost. Vroeger kon ik er erg mee zitten als uitgerekend uit die ene er zo'n pechgevalletje was. Tegenwoordig niet meer eigenlijk. Wat het is, is dat de kans dat net die ene de ultieme topper worden zou, zo klein is dat je het best maar zo snel mogelijk kan incasseren en doorgaan. Tuurlijk ruimte om te balen maar realisme snel voorrang geven.

Momenteel gaat het hier voorspoedig. Op de 8e dag al 6 vd 14 koppels op eieren. Vanmorgen bleken er nog maar enkele hun eerste eitje nog niet te hebben gelegd. Prima zover dus. Ik verwacht enkele lege eitjes meer dan anders omdat ze minder los zijn geweest. Nu is er in zo'n klein hok te makkelijk gelegenheid voor buurtbewoners om het treden te verstoren en dan zullen de eitjes dus leeg = onbevrucht kunnen zijn.

Ik heb mijn voerplannen etc rond. Weinig vernieuwends. Iets meer structuur in supplementen van Marien (netjes elke x geven en niet slordig daar in zijn). Belangrijkste toevoeging is Spirulina dit seizoen. Dat is goed spul als je het mij vraagt!