maandag, april 01, 2019

Eerste gewin is kattegespin + Zwarte Vogel

Zaterdag is er in de club al opgeleerd. Weliswaar met eigen kar en niet met de afdeling mee. Kwestie van de massa op zo'n korte afstand nog niet de trek te laten bepalen.
Er is een uitslag gemaakt maar daar had ik nog niet opgestaan. JP wel, die pakt de eerste 13 prijzen. Niet iedereen liet de klok al uitlezen maar toch, je kan het maar hebben.
De diesels hier kregen de kans niet om op te warmen en waren behoorlijk veel later dan die snelle rakkers van bijvoorbeeld JP. Wel allemaal weer terug en een enkele zelfs best laat. Blijft apart hoe zoiets kan. Het kompas moet nog gericht worden lijkt het wel.

De boel is klaar: hok en paperassen. Jongen bij de vliegers gespeend.

Het eerste eitje van 't Zusje was toch goed. 8 dagen apart gelegen maar gewoon in orde. Het andere eitje (ja want ze legde er weer maar 1) kon ik nog niet zien. Ik heb ze maar apart gezet en geef haar rust want ze is me te kostbaar om er een legbatterijtje van te maken. Ik hoop op 4 jongen. De eerste 2 zijn erg mooi in elk geval. Ook de 2 uit de Limoges zijn erg okee. Vooral het doffertje van dit eerste legsel wordt een fijne als ik het zeggen mag.

Vrijdag heb ik ZEOLIET gehaald bij De Zwarte Vogel.
Wat een gave en unieke winkel is dat toch. Af en aan Hagenezen die elkaar opzoeken en onderwijl een bakkie doen en ouwehoeren over duiven. Tilmannen apart van de postduiven mannen (of toch niet). Leuk praatje gehad met de eigenaar zelf. Leuk om dan toch al een lange duivenhistorie te hebben en een vader die al zoveel deed in de duivensport en bekend is bij behoorlijk wat mensen.
Mooie hokken boven de winkel. Knappe werkplaats waar de DUMO-hokken worden gemaakt!

Zeoliet: dikke laag, wees niet te zuinig. Superspul!
Gaat zeker 5x langer mee dan het overige en geen stof of wat ook.
Als je twijfelt welke bodembedekker, kies zeoliet, ik ben er groot fan van.