vrijdag, mei 03, 2019

3x en verlies

3 magere prijsjes maar we stonden op de lijst met die diesels. 1 achter, een mooi jaarling duivin. Ik moet toch meer investeren in de jongen voor het opdoen van ervaring!

1 andere van Klein-de Jong, een zogenaamde nep jaarling was erg laat en behoorlijk gebutst. Lag zaterdag en zondag alsmaar. Toch kon ik geen breuk ontdekken. Ik had er juist een positief oogje op gekregen en nu staat hij op achterstand. Vliegt sinds woensdag wel weer mee maar achteraan en laat zijn poot hangen. Het hoort erbij, voor de wind te ver gegaan en dan tegenwind terug, prooi voor de wind. Nu nog even bezien hoe ik hem weer ga inlassen.

Aanstaand weekend weer tegenwind en fris. Ik hoop wel dat het losgaat maar ik zou geen gewonden meer willen. Ik vond het voor de hierboven beschreven duif ook eigenlijk zo sneu. Zijn baas wil dat ie meegaat maar levert 'm dan ook over aan de elementen...

Maar goed, de rest doet het nog en vooral de ervaren ploeg groeit qua conditie. Langzaam maar zeker. De verduistering neem ik na het weekend weg. Op naar de eerste marathonvluchten.

hieronder een knipsel van yr.no
locatie Quievrain, morgen. einde van de morgen trekt het open en valt de wind nog mee. Later op de dag verder open maar extra wind.

I morgen, lørdag 04.05.2019
TidVarselTemp. NedbørVind
kl 0–6
Kraftig regn.
7,8 mmSvak vind, 2 m/s fra øst-nordøstSvak vind, 2 m/s fra øst-nordøst
kl 6–12
Regnbyger.
2,6 mmLett bris, 5 m/s fra nord-nordøstLett bris, 5 m/s fra nord-nordøst
kl 12–18
Regnbyger.
1,0 mmLaber bris, 7 m/s fra nord-nordvestLaber bris, 7 m/s fra nord-nordvest
kl 18–24
Lettskyet.
0 mmFrisk bris, 8 m/s fra nord-nordvestFrisk bris, 8 m/s fra nord-nordvest