maandag, mei 27, 2019

Apart vluchtverloop

Het was allemaal niet 100% in de lucht denk ik. Blois was vroeg los maar het verloop eigenaardig. Verkerk de 1e op een tijd dat hier in de regio nog geen duiven vielen en zij dus zo'n 40 km verderop al wel. Het spijt me erg maar ik ben niet van de soort die dat allemaal voor zoete koek aanneemt. daar in de contreien meer vroege overigens. Buiten kijf supermelker(s) die vroeg pakken maar ik blijf het met gezonde argwaan aanzien, dat gestunt precies als het moet. Hoe ze het doen, doen ze het, ik weet niet hoe!

Peronne verliep ook eigenaardig. Hier de normale prijsjes voor fondduiven. Er zaten er tussen daar zaten de veren op de kop verfromfraaid. Zou dat van hagel of dikke druppels ofzo zijn geweest? Ook apart. Ik heb het nog nooit eerder zo gezien. Ik vermoed toch buien onderweg. In Belgie op de vlieglijn zaten er ook echt wel dikke zoals op buienradar was te zien. Gelukkig gingen ze los, dat wel. Dat was ook maar een vraag in eerste instantie.

Weer 1 gewonde hier by the way. Onder haar vleugel met wat bloed.
Komend weekend speel ik er geen.

Ze mogen op nest gaan komen, net als de 3 koppels dit dat inmiddels zitten. Vanaf dinsdagavond blijft de boel bij elkaar. Roze poeder over het voer en later van de week conditiepoeder van Marien. Het marathonseizoen is nu heel dichtbij!

Nu en dan zijn er gelukkig ook referenties! vrind GJ heeft een fijne uit 1 van hier (meerdere maar deze) staat goed (1e) in de Asduivenstand daar. JJ uit Scherpenisse had op de dagfond een kleindochter van Ari voorop (en vroeg). Leuk om te vernemen, zulke dingen.