maandag, mei 20, 2019

Aparte vlucht

Wellicht niet perse voor de top maar de doorsnee melker ervoer een apart vluchtje denk ik. Netjes een dikke 1300 meter voor de eerste (tot 1400 zelfs). Maar een wat raar verloop. Diverse fondmelkers deden mee in de uitslag. Ik was er lokaal 1 van. 6 van de 20 en begin zo ongeveer halverwege de lokale uitslag.

Alles retour. De laatste had gedronken onderweg, gezien haar slikpootjes. Enkele duivinnen hadden duidelijk meer dorst dan de doffers. Opmerkelijk!

Ik heb nu 3 koppels samen zitten die mogen op nest komen voor St Vincent. Na komend weekend gaan de anderen samen. Ik probeer een jaar nestspel op de marathonvluchten. Ik ben benieuwd!

Jp was er deze keer achter en ik hoor en lees er meer over dit seizoen.
Gaan er meer verloren of is dat toevallig hier aan de orde?
Ik heb het idee - voor mezelf sprekend - dat er meer achterblijvers zijn dan eerdere jaren. Of is het gewoon de meerdere keren tegenwind die ze moesten meemaken?