zondag, juni 16, 2019

Sof

Het was een tegenvaller. Ik had er moed op maar dat bleek tevergeefs. De 414 was er om 19:44, wat gewoon te laat was. Hij was zo meen ik te zien, compleet verregend. Roze proppen en een beetje zo’n verbleekte kleur in de hals. Verder niet veel bijzonders, amper lichter van gewicht ook.
Zijn duivin de 412, waar ik meer geloof voor had, is er nu, zondagavond, nog steeds niet. Zou ze verongelukt zijn? Ik meen toch echt dat ze het kon. Op Agen won ze ooit namelijk een vroeg prijs en dat was om 22:30. Haar broer en zus pakten eersten en zij was in 2015 mijn beste duivin. Zou ze te oud zijn geworden? Kan haast niet. De stand was prima en toen ik ze in de mand deed was ik erg tevreden over de forme die ze had. Ze was zwaar genoeg, aan de zware kant zelfs.
Misschien zullen we het wel nooit weten.

Hopelijk een revange op Bordeaux!!
De duivinnen kregen gister nog een lapje vanaf Nishoek. De Doffers vandaag nog vanuit Tholen. Forme is ook daar groeiende. Ze zien er prima uit. Habib gaat mee, zijn duivin (was eerder goed voor een vroege ZLU prijs op Agen), de 401, een stayer van Bert die al vaker prijs pakte. En nog 1 nieuweling. Ook van Bert, een heerlijk duivinnetje.
We gaan er weer voor!

De jongen doen het goed. Deze week weer wat opleeropties zien te vinden.

UPDATE
ik heb vandaag zo ff wat gekeken in uitslagen van st Vincent. Ik doe mijn pet ENORM af voor meneer of mevrouw PJ Wielinga. In afdeling 11 heeft hij 3/3 om 18:26. Dat is aan de 13e prijs in afdeling Friesland. Ik geloof niet dat er betere zijn, zo ver en zo goed alle drie zijn duiven retour!! (als het wel zo is, dat er betere zijn, chapeau!)