woensdag, januari 29, 2020

Kweken is prachtig

Kweken vind ik prachtig. Niet de zooi die je er van hebt, dat niet maar wel het proces. Ik hoop altijd dat een juiste combinatie van doffer en duivin gevormd is. Deels op stamboom maar ook qua model en personality!

Mijn hoop heb ik nu op enkele mooie koppels. Favo is het koppel met een late van Dekker x Zusje. Ik laat ze nog even gewoon zitten en hoop er nog een tweede koppel jongen uit te kweken wat op tijd mee kan. Nu zijn ze nog gewoon aan het broeden. Ik vind dat voor de oude dame het prettigst. Ik heb haar al zo vaak als legkip gebruikt en dat krijg ik nu niet meer over mijn hart.

Limoges gaat op Rode Ari. Een late doffer uit Ari x Rode Maria. Rode Maria is een duivin uit een doffer van Jos van Olmen uit een rode doffer die fondkampioen werd in Antwerpen x Zus 403. Wie weet wat dat gaat brengen?!

Zo heb ik in totaal 3 koppels vermeerderaars. Ze zitten in het hok waar de jongen komen. Liever had ik ze elders maar dat lukt me niet qua ruimte. Nog liever geen kwekers maar zo'n Limoges wegdoen is geen echte optie + vliegen er mee ook niet...