dinsdag, april 14, 2020

Vliegangst?

Mijn jonge garde is lui! Ze komen niet graag naar buiten. Het hok is warm en aangenaam als de zon erop staat en ook al zet ik het hok 2 uur open, maximaal 2/3 van hen komt naar buiten. Dit komt deels door de oude duiven die er met 3 koppels tussenzitten.

2 duivinnen die er bij zitten zijn niet van die vliegers en hebben wat schrik als ze buiten zijn. Makkelijk moeite hebben met dalen en dan tig keer overvliegen en uiteindelijk gaan toekijken vanaf een dak in de buurt. Het lijkt erop alsof dat (mentaal) besmettelijk is voor de anderen. Raar maar waar.

Ik vermoed dat we geen oude duiven meer gaan spelen voor augustus. Het zou erg jammer zijn maar okee, dat is het dan maar. Ik hoop nog wel op een opleerprogramma voor de jongen. Dat zou moeten lukken denk ik.

Sterkte allen!