dinsdag, mei 12, 2020

Stress is eraf

De stress is eraf. Gisterochtend geen voer, gisteravond was er voldoende eetlust en vanmorgen ook wel weer. Nog niet 100% maar tevreden. Ik vind het allemaal best en ben van de soort melkers die vooral van mening is dat ze er zichzelf maar vanaf moeten helpen. Ik grijp in als het moet hoor met antibiotica ofzo maar het is nog geen seizoen voor de jongen en dit was zo gemakkelijk te koppelen aan het stressmoment en acht is meer dan 1000 hè! met een half oog zag ik al voldoende: 30 in een hok, 28 in orde, enkele niet... niet echt moeilijk rekenen dan. Die enkele moeten maar bijtrekken of ik ga trekken.

Licht voer wordt geadviseerd, bijv. de NPO mengeling van Theunis.
Ik heb dat niet in huis dus heb het gewone alledaagse voer gegeven. Ze rollen er wel doorheen denk ik.