maandag, juli 27, 2020

Bordeaux in de regen

Blèh wat een weer, in de loop van de zaterdagmorgen.
Jammer dat het niet wat langer droog bleef. Veel van de Bordeaux-duiven hebben helaas regen getroffen. Geen buien maar grote zones met druilerig weer, soms met flinke regen. Meer nat dan was voorzien door de weerprofeten. Triest dat het zo moest uitpakken. Agen de dag ervoor liep beter.

Ik had een duif op tijd. 112e nationaal (sector) uiteindelijk. Pipo noemen we die (uit Anna). Zijn duivin, een jaarlingetje was mijn 2e, Mammaloe (Uit Limoges). Een 3e was ook een jaarling (kleinzoon Ari en Limoges)en speelde in het NIC nog de 9e. Dus 3 van mijn 8 Bordeauxgangers bij de eerste 9 in het NIC en 4 van de 8 oftewel 50% prijs. Best tevree maar die regen was echt wel spelbreker helaas. De nachtvliegers deden het prima en ik vermoed dat de eerste 50 - 80 duiven wat van de nacht hebben weten te stelen. Ik wil dat ook nog eens meemaken, zo'n nachtelijke aankomst. Meest content met mijn 2 bijtijdse jaarlingen. Dat zijn beloftes voor de toekomst. Gisteren nog een voorlaatste en vanmorgen, maandagmorgen de laatste.

De jongen hebben we gezet op Quievrain. Ik had al niet veel hoop op de weersomstandigheden en de aantallen die dan met de afdeling komen knallen vanaf 100km (Lennik) en met ZW4+, ik verwachtte een drama. Lennik werd uitgesteld (bizarre redenen maar ala). Gisteren eigenlijk ook niet bepaald goed gelukt. De Quievrainduiven deden het ook matig. Vielen deels in die van Lennik vermoed ik en hadden een dobber aan de ZW wind. 4 van de 20 nog achter vanmorgen en dat is toch teveel. Zo is de spoeling zo langszamerhand wel erg dun aan het worden!
Ik zag trouwens dat ik vooralsnog 1e o.a. Marathon sta in de Hoekse Waard, leuk! Voor wat het waard is ofcourse want we zijn nog maar halverwege!