donderdag, juli 23, 2020

Eenhoks weer gelapt

Toch wel leuk om te zien. De eenhoksrace in Roemeniƫ lapte vandaag voor de 2e x. deze keer op 25km. Alle Oud-Beijerlandse duiven weer terug. Van de race in Mira weet ik niks helaas. Ik begrijp niet goed dat de informatie zo slecht is. Als je geen facebook hebt mis je veel, en de engelstalige website staat niet geupdate. Beetje matig terwijl ze zo'n goede naamsbekendheid hebben.

Vrijdag en zaterdag minder goed weer. Ik voorzie wel dat Bordeaux los kan. De eerste 700 km immers niks aan de hand. Echter dan komt het, buiig weer in N-Frankrijk en Belgie. Wel met de wind erachter vanaf de late vrijdagavond. De duiven die gaan zitten op een dak her of der zullen natregenen en opstaan zal niet zo makkelijk zijn vermoed ik... hier zal een portie geluk bij moeten zitten en wat nijd van de duifjes om dat laatste end door te zetten ondanks dat.
Veel West aan de wind (eerst NW in Frankrijk, en daarna ZW) dus de eersten zitten in Brabant denk ik, en weer goede kansen voor de overvlucht!