woensdag, augustus 26, 2020

Storm

Storm afgelopen nacht en vandaag nog storm of stormachtig. Bizar wat een wind! Duiven uit is geen optie hoewel je de wilde vogels soms nog behoorlijk behendig ziet omgaan met de windvlagen. Duiven in een groep wordt nu echt niks. In het verleden heb ik daar meermaals tol voor moeten betalen, zelfs met minder harde wind dan nu.

Geven jullie ze ook zo’n druppeltje vooraf aan de rui, tegen luis?! Doen hoor, luizen is nooit goed maar nieuwe ver wil je er zeker van vrij houden. 

Vooralsnog zien de mogelijkheden er voor het weekend niet best uit. Ik vrees dat het niks wordt.

One eye cold gehad? Volgens mij onomkoombaar. Hier hebben ze het doorgemaakt zonder veel gedoe. Wat me opviel was dat een oude duif die tussen mijn jongen zit, het ook kreeg. Ik heb nooit bijgehouden of hij dat ooit wel doormaakte. Het kan zomaar zijn dat het toch een soort herbesmetting was zoals je nu ook over Corona hoort in het nieuws. Ik dacht altijd eenmaal doorgemaakt, dan zijn ze er vanaf... mogelijk is dat niet zondermeer zo! Reden ook om paramixo vaker te vaccineren, pokken ook en wie weet andere virusziekten ook! Ik denk dat elke prik de immunisatie tegen virussen verbeteren zal maar hoe vaak is dan reeel? Pokken doe ik 2x in een duivenleven en paramixo moet nu eenmaal jaarlijks. Paratyphus lijkt me ook goed vaker te doen en met verschillende vaccins!

Je blijft je verbazen!

Vandaag zag ik bij 2 koppels jonge duiven dat de eitjes waren uitgekomen.

Die zijn afgelopen vrijdag gewoon onbebroed gebleven, van zeg 19 uur - andere dag 12 uur. Dus in totaal gewoon koud gelegen  gedurende zo'n 16 - 17 uur. Als je het wil, dan lukt het je niet, maakt het niet uit, dan blijven ze je verbazen wat er allemaal kan!