woensdag, oktober 14, 2020

Thuiswerken is goud voor een duivenmelker!

Voor de werkende duivenmelker is het moeten thuiswerken eigenlijk zo slecht nog niet. Je kunt de duiven vaker zien overdag en uitlaten of verzorgen kan makkelijker tussendoor dan wanneer je op kantoor of werk bent. Verder is het natuurlijk een zure sessie dat we het corona-virus maar niet klein lijken te krijgen en we over moeten gaan naar opnieuw zoveel als mogelijk thuiswerken. 

Vandaag heb ik zo’n dag en heb ik al van vanmorgen de duiven los. Bad op de stoep en duifjes af en aan. Niet aan het trainen ofzo, ze zijn immers te ver in de rui maar wel gaan ze met regelmaat de lucht in. Grappig genoeg kun je ook gerust een tijdje geen duif buiten zien. Opmerkelijk is dat.

Ze ruien me best. enkelen zijn echt al behoorlijk ver gevorderd terwijl anderen nog niet zo ver zijn als ik dacht dat ze kunnen zijn. Hoe het ook maar is, ze staan er opnieuw best op! Zolang het droog weer is en het even kan laat ik ze graag uit. Het kan niet slecht zijn om een dier dicht bij de natuur te houden. In dit geval bedoel ik dan gewoon buiten, zo veel als ze willen.

Noël Peiren doet het in de winter zelfs zo dat hij ze buitensluit voor een hele dag, ongeacht het weertype. Ik denk dat je in de long-run geharde duiven over zal houden en geen sukkelaars die bij een eerste beste kuchje wind een dip in conditie krijgen. Bert en Bart ook, hebben rennen waar ze veel inzitten, ook ‘s winters. Goeie zaak.