woensdag, februari 17, 2021

Emmers mineralen

Ik ben er wel altijd fan van maar ergens weet ik dat het ook een goedje is wat voor een aanzienlijk deel wordt weggemikt: Emmers allerhande of hoe ze ook heten.

Door de zaadjes die erin worden gestopt denken we allemaal dat ze erop verzot zijn. Natuurlijk niet gek maar ze rommelen er veel in zonder het op te nemen. Ook goed hoor, dat gerommel erin maar efficiƫnt? Per saldo het beste voor de leveranciers! (evenzo heb ik nu en dan hoor... ;-)

Per saldo maar graag een droog potje mineralenmix: VU spi Min is mijn favoriet. Ik wissel graag wat af met andere merken.

Zoals ik altijd schrijf volop grit. Volgens mij hoeft het niet perse meer te zijn. Alleen zodra de jongen wat groter worden (10 dgn en ouder) dan is het allemaal niet aan te slepen. Die enorme groei vraagt ook om allerlei voedingsstoffen waaronder mineralen. Overvloed zorgt ervoor dat ze niet onnodig gulzig zijn omdat ze het op een gegeven moment ineens allemaal kunnen nemen. Als er altijd van beschikbaar is, heb je dat gulzige niet meer (of minder).