vrijdag, mei 28, 2021

Vliegen ze zich in conditie?

Ze gaan mee op Sermaises op een enkele na.

Mooi weer verwacht dus waarom niet? Ik dacht eerst niet te spelen en ze "op te laten lopen". Advies ingewonnen bij collega's die ik hoog heb zitten en dan is toch alom het advies te spelen!

Gekozen om dat te doen en we gaan ervoor dus!

423km tegenwind. Jaarlingen die later naar Bordeaux moeten hebben ook gelijk een prachttest. Ik hou er enkelen thuis mede vanwege het warm houden van de eitjes. Ik reken op een vroege lossing en dan 6-7 uurtjes krachtinspanning. Gelukkig kan het met maar 1 nachtje mand. Volgende week enkelen op de dagfond en de rest Peronne (vitesse). Dan is het inwerkprogramma zo ongeveer wel gelopen.

Ik zoek nog een kweekster. midfondduif. Van echt fijne komaf en liefst een gewezen vlieger of een dochter ervan. Wie kan me helpen? doel is een mooi koppel met mijn 59 en de 850 (oud- vitessekampioen Zeeland van Pa destijds - origine Cees Jongsma). 1 duivin hebben we (JP en ik) we zoeken er een juweeltje bij!