Vanmorgen weer de manden volgeladen.
JP z'n vader zou rijden. Schoonpa hielp mij even en dan is het in een wip gebeurt.
'k ben benieuwd, de lucht werkt; ik zag zelfs de regenboog... zo vochtig is het.
Ze voelen over het algemeen goed aan.
Enkelen springen eruit: de 3 uit de 08 en een mooie duivin uit een Dick van Oord doffer, enkele mooie jonge doffers ook. We gaan het zien, het rommelt en het doet dwars door elkaar: nestjes, ruzies, zoutzakken en wildebrassen. Enkelen met een eigen stek en sommigen zie ik elke keer ergens anders. Wat mij betreft allemaal prima. De besten worden vanzelf zichtbaar!
JP zet z'n vliegers op Vierzon (520 km). Ikzelf steek duivinnen en enkele van de doffers op Nijvel (138 km). Ik hoop dat ze willen vallen want dat was afgelopen zaterdag een probleem.
JP had overigens een bijgehaalde belg voorop die veel tijd verlette... Uiteraard betreffende man even gebeld. Dat is altijd fijn als je feedback krijgt over je duiven die naar een ander vertrokken!
donderdag, juli 05, 2012
woensdag, juli 04, 2012
MIDFOND KAMPIOENEN afdeling 5
Zie de link voor een kampioenschapsoverzicht!
http://www.afdeling5.nl/kamp2012/kamp.html
Ik vind het ontzettend knap van de grote mannen en de grote namen dat ze het gewoon weer waarmaken door erop te staan. Veelal op het hele programma, elk jaar weer.
Van harte proficiat allen!
NB. dit zijn dus de reguliere kampioenen. Voor de stand waarbij de zondagvluchten niet meetellen geldt dat dezelfde namen terug te vinden zijn. Ik ben dan de enige uitzondering denk ik, vandaar dat m'n naam apart staat vermeld.
http://www.afdeling5.nl/kamp2012/kamp.html
Ik vind het ontzettend knap van de grote mannen en de grote namen dat ze het gewoon weer waarmaken door erop te staan. Veelal op het hele programma, elk jaar weer.
Van harte proficiat allen!
NB. dit zijn dus de reguliere kampioenen. Voor de stand waarbij de zondagvluchten niet meetellen geldt dat dezelfde namen terug te vinden zijn. Ik ben dan de enige uitzondering denk ik, vandaar dat m'n naam apart staat vermeld.
Vluchtlijn verleggen door gebruik A29 / A4 ?
Zomaar een gedachte:
Er wordt veel opgeleerd vanuit St Job door mensen uit Dordt en omgeving. Sommigen elke dag. Die duiven kennen die route nagenoeg blindelings. Ook enkele Rotterdammers schijnen dat te doen.
Het ligt goed in de lijn en is makkelijk aan te rijden.
Wat mij betreft gaan met name de mensen uit R'dam de lijn verleggen de komende jaren door niet naar St Job te trekken maar gebruik te maken van de verlenging van de A29. (Uiteindelijk wordt dat allemaal A4, waar al jaren over gesteggeld wordt). Rotterdam leert vaker op vanuit bijvoorbeeld Numansdorp (aan de A29).
Maar er veranderd iets!
Je kunt einde dit jaar in 1 ruk van Rotterdam zuid, de A29 op en in een nagenoeg rechte lijn via Bergen op Zoom naar bijvoorbeeld Rilland Bath, ca 50 km voor Oud Beijerland en 60/70 km voor R'dam.
Je leert zo de duiven al voor Antwerpen meer westelijk te vliegen en dus niet via St Job over Dordt en Mookhoek te trekken...
Zomaar een idee... maar volgens mij zo gek nog niet.
Dat kunnen zomaar erg goed besteedde belastingcenten - aan die verleninging van de A29 / A4 - worden!!
Er wordt veel opgeleerd vanuit St Job door mensen uit Dordt en omgeving. Sommigen elke dag. Die duiven kennen die route nagenoeg blindelings. Ook enkele Rotterdammers schijnen dat te doen.
Het ligt goed in de lijn en is makkelijk aan te rijden.
Wat mij betreft gaan met name de mensen uit R'dam de lijn verleggen de komende jaren door niet naar St Job te trekken maar gebruik te maken van de verlenging van de A29. (Uiteindelijk wordt dat allemaal A4, waar al jaren over gesteggeld wordt). Rotterdam leert vaker op vanuit bijvoorbeeld Numansdorp (aan de A29).
Maar er veranderd iets!
Je kunt einde dit jaar in 1 ruk van Rotterdam zuid, de A29 op en in een nagenoeg rechte lijn via Bergen op Zoom naar bijvoorbeeld Rilland Bath, ca 50 km voor Oud Beijerland en 60/70 km voor R'dam.
Je leert zo de duiven al voor Antwerpen meer westelijk te vliegen en dus niet via St Job over Dordt en Mookhoek te trekken...
Zomaar een idee... maar volgens mij zo gek nog niet.
Dat kunnen zomaar erg goed besteedde belastingcenten - aan die verleninging van de A29 / A4 - worden!!
dinsdag, juli 03, 2012
Vandaag weer een lapje
Vanmorgen de jongen in de mand voor een lapvluchtje naar Rilland, ik schat zo'n 50 km. Schoonpa staat dan al paraat om 07:20 en gaat met het ervoor ingerichte suzuki altootje op weg.
Even zorgen dat ze het 'terugkomen uit de verkeerde richting' van zaterdag zich afschudden en weer zelfzekerheid opdoen door uit de lijn te komen met z'n allen.
De doffertjes van Jan Piet zijn mee, dus een goede 40 potentiele kampioenen knallen in 1 lijn naar de Koninginneweg... althans dat is de bedoeling. 't klokje staat aan om te bezien of we de getekenden ook beter kunnen gaan aanwijzen. (en zaterdag moet dat 'knallen' dus eigenlijk ècht gebeuren!).
Gister diverse leuke reacties gekregen en veel kijkers op het blog - dank.
Geef maar meer tegengas, des te interessanter wordt het...
Goede concurrentie is het beste dat je kan overkomen!
UPDATE: De jonge duiven waren inderdaad in 1 streep terug
Even zorgen dat ze het 'terugkomen uit de verkeerde richting' van zaterdag zich afschudden en weer zelfzekerheid opdoen door uit de lijn te komen met z'n allen.
De doffertjes van Jan Piet zijn mee, dus een goede 40 potentiele kampioenen knallen in 1 lijn naar de Koninginneweg... althans dat is de bedoeling. 't klokje staat aan om te bezien of we de getekenden ook beter kunnen gaan aanwijzen. (en zaterdag moet dat 'knallen' dus eigenlijk ècht gebeuren!).
Gister diverse leuke reacties gekregen en veel kijkers op het blog - dank.
Geef maar meer tegengas, des te interessanter wordt het...
Goede concurrentie is het beste dat je kan overkomen!
UPDATE: De jonge duiven waren inderdaad in 1 streep terug
maandag, juli 02, 2012
J.M. Laban versus G&S Verkerk!!
Bij ons in de afdeling, afdeling 5 is de afdeling gesplitst in 2 delen, WEST en OOST.
De reden is om zo een meer eerlijke verdeling te krijgen omdat wind en massa vaak bepalen welk deel van de afdeling met de kopprijzen aan de haal gaat. Beide delen hebben veelal vergelijkbare aantallen duiven mee.
Daarnaast is er vanaf het moment dat er op zondag vluchten worden vervlogen, een soort schaduwkampioenschap. Dit kampioenschap wordt dan samengesteld door de punten op te tellen van alleen de vluchten die op zaterdag zijn vervlogen. De reden is dat er een deel collega leden zijn die (net als ik) niet aan de competitie mee doen op zondag. Veelal vanuit Christelijk geloof maar een enkeling ook door praktische omstandigheden!
Omdat dit jaar op de MIDFOND 2 vluchten op zondag werden vervlogen, is zo'n schaduwkampioenschap gemaakt. Ook op de Vitesse (SPRINT) geldt dat dit jaar helaas.
Ik schrijf 'helaas' omdat het toch een vorm van niet geheel eerlijk is, althans wel eerlijk maar je weet niet of het wel echt zo is dat de beste er met het kampioenschap van door gaat... Erg goed dat zo'n splitsing in kampioenschappen nog altijd bestaat (ook in andere afdelingen).
Op Compuclub kun je tegenwoordig al spieken naar de kampioenschappen.
De stand is (afdeling 5 - West, dus op het officiele schaduwkampioenschap waar de zondagvluchten niet voor meetellen):
1e MIDFOND o.a.
3e Midfond Keizer ( = optelsom aangewezen en onaangewezen)
8e en 9e Duifkampioen, resp. 915 en 959 (dat is 20% van m'n weduwnaars!)
Weet je wie dat zelfde kampioenschap pakken in afdeling 5 OOST? - G&S Verkerk!! Werkende man, klein duimpje, tegen dé professional met veel duiven... hetzelfde resultaat. lache hè?!
De reden is om zo een meer eerlijke verdeling te krijgen omdat wind en massa vaak bepalen welk deel van de afdeling met de kopprijzen aan de haal gaat. Beide delen hebben veelal vergelijkbare aantallen duiven mee.
Daarnaast is er vanaf het moment dat er op zondag vluchten worden vervlogen, een soort schaduwkampioenschap. Dit kampioenschap wordt dan samengesteld door de punten op te tellen van alleen de vluchten die op zaterdag zijn vervlogen. De reden is dat er een deel collega leden zijn die (net als ik) niet aan de competitie mee doen op zondag. Veelal vanuit Christelijk geloof maar een enkeling ook door praktische omstandigheden!
Omdat dit jaar op de MIDFOND 2 vluchten op zondag werden vervlogen, is zo'n schaduwkampioenschap gemaakt. Ook op de Vitesse (SPRINT) geldt dat dit jaar helaas.
Ik schrijf 'helaas' omdat het toch een vorm van niet geheel eerlijk is, althans wel eerlijk maar je weet niet of het wel echt zo is dat de beste er met het kampioenschap van door gaat... Erg goed dat zo'n splitsing in kampioenschappen nog altijd bestaat (ook in andere afdelingen).
Op Compuclub kun je tegenwoordig al spieken naar de kampioenschappen.
De stand is (afdeling 5 - West, dus op het officiele schaduwkampioenschap waar de zondagvluchten niet voor meetellen):
1e MIDFOND o.a.
3e Midfond Keizer ( = optelsom aangewezen en onaangewezen)
8e en 9e Duifkampioen, resp. 915 en 959 (dat is 20% van m'n weduwnaars!)
Weet je wie dat zelfde kampioenschap pakken in afdeling 5 OOST? - G&S Verkerk!! Werkende man, klein duimpje, tegen dé professional met veel duiven... hetzelfde resultaat. lache hè?!
Abonneren op:
Posts (Atom)