dinsdag, juni 12, 2012

Regen, drup en droog & OPVANGERS

Gisteren ontsnapte de Hoekse Waard aan de wateroverlast die in Rotterdam wel veel schade veroorzaakte. In Oud Beijerland bleef het droog tot na 18:00 uur en later wat drupregen en weer droog.

Vanmorgen echter weer malse regen en grauw en grijs en dus het opleren maar geannuleerd. De jongen mogen vandaag een dag rust; de dagelijkse 2 uren trainen even verwerken (er zijn erbij die zichtbaar het regime minder goed aankunnen dan anderen!). Morgenochtend en vrijdagmorgen staan 2x opleren op het programma.
Ik vermoed dat het aantal jongen nog met enkele zal slinken. Enkelen zijn volgens mij gewoon geen goeie. Enkele duiven blijven conditioneel achter op de rest. Trekt dat niet snel bij en zijn het tegenvallers in de hand (met concrete fouten) dan regel ik zelf een exit.  Langszaam maar gestaag groeit de conditie van de meesten. De mindere broeders en zusters verwijderen zal de betere jongen ook juist weer verder doen verbeteren!
Veel melkers houden teveel spul door wat onder de maat is!!

OPVANGERS
Ook gisteren 2 opvangers.
Ik probeer ze altijd zsm te verwijderen, ze brengen vaak meer slecht dan goeds op je hok.
Ze worden apart gezet en eventueel meegenomen naar elders om daar hun heil te vinden.
Er zijn vaak minder gezonde jongen bij en ook nogal eens duiven die qua kwaliteit 'het nooit zullen halen'.
Van de laatse categorie geef ik ze niet snel op (wie wil er nou een prul terug?). Duiven die ik beoordeel qua voorkomen en die ik ook graag terug zou willen geef ik wel op. Ik weet 't: alles opgeven zou meer correct zijn maar ik doe toch nog een extra toets!

Overigens kan ik niet snappen dat zo weinigen een telefoonring omdoen of stempel zetten. Als ze je dierbaar zijn wil je toch dat degene die ze eventueel opvangt je direct kan bellen of niet soms??
50 ringetjes met je eigen telefoonnummer erop voor 12,50 op de beurs... Een goed jonkie is je dat toch meer dan waard??