woensdag, juli 25, 2012

'07-424

Gisteravond bleef m’n oudste duivinnetje (’07-424) alsmaar buiten zitten.
De dames waren uitgeweest en alweer naar binnen maar zij alsmaar niet.
Ze wilde duidelijk naar binnen bij de heren maar die klep zat uiteraard dicht.

Ze vloog af en toe mijn kant op en weer terug, alsof ze aangaf dat ik wat moest doen.
Het is normaal geen dwarse, die niet luisteren wil of buiten blijft hangen maar deze keer was ze dus erg vasthoudend.Ik heb haar er ten langen leste binnen gelaten bij de doffers.

Laat op de avond bij het afsluiten van de boel wilde ik haar weghalen bij de doffers.
Maar op het eerste oog zag ik haar helemaal niet! En aan haar doffer zag ik dat ze er niet was. Meneer zat apart ergens.... vreemd eigenlijk

Toen schoot het me te binnen dat ze naar binnen wilde om te leggen.
Natuurlijk dat was het!! Ze zat inderdaad in een hoekje van het nestvak bovenop een vers eitje.

Mooi he, precies weten dat ze doordeweeks in het duivinnenhok moet.
En nu, nu ze moest leggen niet in dat duivinnenhok, waar ze het ei toch maar kwijt zou raken maar perse bij de doffers naar binnen willen. En precies van die drive, die drang en vasthoudendheid maken we als duivenmelkers al jaren gebruik!

Ik denk erover deze dame voor Londen in te korven op 8 augustus!
Pas maar op voor zo'n oude tante... ha ha ;-)