donderdag, mei 23, 2013

Sommige afdelingen stellen uit

Laban senior belde gisteren en gaf me aan dat Zeeland '96 de dagfondvlucht al had afgelast. Enkele andere afdelingen deden hetzelfde. Het is een keus die idd woensdag moet vallen aangezien do.dag de boel in de mand zou moeten. Ik vond het wat voorbarig. Ik hoop dat ze ongelijk krijgen en het meevalt. Desalniettemin moet men erachter staan. Zoiets besluit men niet lichtvaardig. Het is in het belang van duif en liefhebber dat men beslist. Pas zaterdag weet je echt of het wijs was. Woensdag leek het de meest verstandige zet alsdus de lossingsverantwoordelijken van die afdelingen!

UPDATE
er wordt op internet al flink over gediscussieerd (althans meningen gegeven):
http://www.pipa.be/nl/newsandarticles/news/afdeling-zeeland-gelast-vlucht-uit-argenton-van-komend-weekend-af

Afdeling 5 komt samen met afdeling 12 korter, naar chateaudun, 70 km korter en westelijker.
Ik hoop maar dat er nu niet weer op voorhand mensen worden uitgesloten voor nationale kampioenschappen en WHZB kampioenschappen vanwege de te korte afstand voor "dagfond".

Als ze los gaan is het al snel 8 uren tegen de wind in beuken, sommigen dus aanzienlijk langer! Knappe duif die winnen gaat en knappe duiven die vroeg zitten.



De mijne gaan op Peronne. Ik hoop op een zaterdaglossing.
Met een dikke jas aan duivenwachten wordt het dan.
Ik ben doorgaans wel voor een vluchtje met tegenwind, mijn duiven doen het dan doorgaans beter dan gemiddeld. Voor zaterdag goede moed wat dat betreft.

Hou de combinatie Prins-Stolk in de gaten mensen.
Jong, fanatiek, en geinvesteerd in dagfondduiven.
Met de ambitie die ze hebben op mee te gaan tellen op de dagfond zou ik zeggen, hou ze in de gaten.
Tot heden geven ze veel van de ervaren melkers in onze club gewoon klop!

Mijn jongen vliegen fenomenaal. dagelijks 2- 2,5 uur en keihard. Ik moet ze veel voeren, anders houden ze dat niet vol. Totaal geen garantie voor succes hoor, dat goede vliegen maar beter zo dan van die dakschijters! Alles gaat dan beter: ze luisteren goed, komen er snel in etc! Ruien goed, groeien goed...
Opleren is nu een must...

'k ben benieuwd naar de grote mannen a.s. weekend op de dagfond.
Misschien zet ik er nog wel enkele op deze vluchten later in het seizoen. MF is genoeg vind ik. Komende week Sens samen met afdeling Kuststrook wordt interessant. Ik ben benieuwd of we dan iets van trek  die kant op zullen merken. Tot op heden lagen we niet zo gunstig, zoveel was duidelijk