woensdag, juli 24, 2013

Oneerlijk MF kampioenschap in samenspel...?

Op persoonlijke titel heb ik een berichtje gestuurd aan de afdelings- en samenspel voorzitters.

Ik heb moeite met de beslissing door de heren bestuurders. De afdeling ontneemt de kans op een herschikking van de MF kampioenschappen op een laatste vlucht. Dit terwijl de huidige weersvoorspellingen dat niet rechtvaardigen.

Het samenspel beslist een MF kampioenschap nu te baseren op een Vitesse afstand - op voorhand. Op dezelfde afstand worden normaliter vitessekampioenschappen gebaseerd met een OOST/WEST verdeling en navenant de puntentoekenning. Dat is omdat het op zo'n afstand te makkelijk de wind is die de prijzen bepaald en dus kan de Oost en de Westkant apart punten verdienen om de invloed van de wind te nivelleren.

Nu gaat dat dus niet op. Met een MF kampioenschap doen we dat in het samenspel niet want de afstand nivelleeert dan zogezegd de invloed van de wind.

Het resultaat is dat de punten die komende zaterdag worden behaald - op voorhand - oneigenlijk zijn en dus een oneigenlijk / oneerlijk kampioenschap tot stand komt.

Normaal maak ik me niet zo druk om dit soort zaken. Nu heb ik het idee dat de persoonlijk ervaren hitte de beslissingen teveel heeft beinvloed helaas.

Update:
Onze afdelingsvoorzitter reageerde al. Geeft in een onbetamelijke reactie slechts aan dat ik alleen aan mezelf zou denken. Leermomentje zullen we maar zeggen!