donderdag, februari 27, 2014

Opmerkelijk

Het zal wel een manier van doen zijn zeker?

In een reportage las ik dat iemand >240 vliegduiven heeft (110 oude en 140 jaarlingen).
Een marathonspeler.

Speelde hooguit een dikke 60 duiven op 1 van de marathonvluchten, 53 op een andere.
Op de meeste vluchten soms tussen 10 en 20.

Hij zal ze vast wel specifiek opzoeken zeker, degenen met de meeste forme voorafgaand aan een vlucht of??!!

Wat mij vooral verbaasde was de ratio.
Misschien is het mijn beroepsdeformatie maar enkele tientallen spelen per keer en dan zoveel duiven hebben. Grofweg 1:10 duiven moet het waarmaken op de vluchten waar de man voor gaat.

Chapeau voor de prestaties die die uitgezochte duiven neerzetten hoor. Ik mocht willen dat ooit te realiseren maar de man heeft veel kostgangers kennelijk.

Misschien hoort het erbij op die marathonvluchten??!!
Opmerkelijk vind ik het wel.