dinsdag, september 02, 2014

Nog 1x

Zonder gekke dingen deze week tsjoep ik ze nog 1x mee aanstaand weekend.
De wind is anders, zo wordt voorzien en de lossing is opnieuw met de gehele afdeling.
Leerzaam en daarna mogen ze 6 maanden stil zitten.

Als ze zo'n beetje blijven ben ik in staat 12-14 koppeltjes te maken, naar mijn zin.
Nog enkele laatjes straks erbij en het hok zit weer vol.
Volgend jaar rustig aan mee doen en enkele keren bewust uittesten op vluchten met veel km's.
In '16 dan proberen echte kopduiven te pakken op die afstanden.

Ik heb de jongen bij thuiskomst en gisteren BS gegeven.
Kwestie van voorzichtigheid en vooruit zien.
Ze hadden een nachtje mand extra en ik wilde geen dip riskeren als ik ze nog een keer mee zou willen doen.
Dat is pas de 2e keer antibiotica en als het even kan blijft het er ook voorlopig bij.

JP draaide goed maar zondags net als bij mij geen concoursdeelname.
Hopelijk pakt hij a.s. week nog een keer goed en doet een gooi naar het jongeduiven kampioenschap.
Geen idee of hij dat nog redden kan maar voorlopig heeft hij er de vaart goed in.