zondag, april 19, 2015

Aardige start en wat inversie

Gisteren een aardige start gemaakt. 6 vd 26 in de club in de prijzen... In de B categorie 11. De duiven kwamen niet in de kopgroep naar huis maar in het peloton. Toen ze eenmaal kwamen ging het vlotjes. De doffers wat beter dan de duivinnen. Tevreden voor de eerste keer.
Door de NO en vroege lossing waar de inversie ze extra naar het westen duwt ging alles over het westen naar huis. Kwestie van wennen kun je denken maar volgens mij gaat het heus echt zo met inversie. Dat betekend niet dat de duiven niet los kunnen maar velen buigen daardoor meer westelijk af... let maar eens op, de vluchten waarbij ook gesproken wordt over inversie hebben allemaal een verloop waarbij de duiven over het westen naar huis komen.

Lui die zeggen dat het onzin is, die inversie maar onzin vinden hebben het naar mijn idee althans mis en drammen iets te hard dat het nonsense is. Onzin is het volgens mij zeker niet, of je er persé rekening mee moet houden zover dat je bijvoorbeeld wacht tot het opgelost zou zijn, is waarschijnlijk ook niet nodig. Negeren en drammen alleen getuigd niet van wijsheid. Het is er en het heeft effect. zoveel vind ik zeker.

Vandaag alles in bad en vooral rust. Het seizoen is nog o zo lang.

De jongen tippelen allemaal naar buiten en scharrelen voornamelijk nog rond en fladderen maar een beetje tot amper. Nog zo'n 1 a 2 weken en dan wil ik daar ook vanaf. Ik heb een hekel aan dat geluier maar indeze fase is dat nog een moetje.

De laatjes deze week nog eens naar Steenbergen. Daarna Tholen en dan grote mand in Brabant... Een soort inhaalrace en dan inlassen. Ik wil dat ze veel ervaring opdoen zodat ik goed kan bepalen, nou ja, zo goed als ik kan, wat voor vlees ik in de Kuip heb. Mordant hebben ze wel, die Van Olmens... Vechtjassen, territoriumdrift, op en top wilskracht hebben ze. Ik ben benieuwd wat ze me op de vluchten willen geven!