zondag, maart 06, 2016

Beursgang

Het was een druk bezochte beurs!
De duivensport is nog volop aanwezig, internationaal nog altijd goed voor volop animo, zoveel was duidelijk. Positieve sfeer en veel te zien. Weinig nieuws, qua producten maar dat zijn we gewend. Toch is het iets dat ik niet wil missen, zeker deze beurs in het voorjaar niet.

Onze zoontjes Merijn en Job waren mee en aan het einde van de dag wilde Merijn zoals gezegd nog wel een filmpje maken. Leuk joh, zo'n knul van nog maar 8 aan de slag te zien. Nog volop verbeterpunten natuurlijk maar hartstikke goed om kids op deze manier ' hun ding te laten doen'.

Jan Piet en ik wilden nog een soort Prange Suppe kopen maar dat was op. Pech, de beursaanbieding was kennelijk zo populair dat we net naast grepen. Geen ramp, dan maar via internet bestellen.
RopaB is ingeslagen voor een heel jaar, en ik kocht een flesje zogenaamde gele druppels. Verder weinig bijzonders alhoewel je al snel veel geld kwijt bent vind ik altijd. Als ik dan zie waar allemaal mee gezeuld wordt, dan wordt er aardig wat omzet gemaakt!


Vandaag de duiven scheiden. Jongen doen het goed en er liggen prachtexemplaren tussen!
Wat me opvalt is de droge (relatief) mest en de hoeveelheid. Dat laatste valt me op, het is relatief weinig! De dieren verbruiken dus veel van hetgeen ze eten en hoeven weinig afval weg te werken. Precies zoals ook Willem Mulder het vermelde.