donderdag, juni 16, 2016

Eindelijk zon!

Vanmorgen stond ik op en de zon was al wakker. Pas 2e helft van de dag wordt regen verwacht. Ik wordt het inmiddels behoorlijk beu dat we zo'n hoeveelheid nat hebben gehad. Zon in het hok is een must om de conditie te verbeteren in de laatste dagen voor de inkorving van internationaal Agen / Bordeaux.

Voor zover ik het kan beoordelen moeten de duiven vrijdag los van St Vincent. Zaterdag is er meer regen verwacht in midden Frankrijk. Vrijdag zijn dat buien terwijl de wind meewerkt die dag. Zondag is de dag dat men Pau zal gaan lossen vermoed ik. Het worden dan prima omstandigheden. Ikzelf hoop dat ze met St Vincent niet wachten tot zondag... alhoewel de duiven dan op maandag zullen komen waarschijnlijk.  Nu ja, we zien wel.

update:
Vliegweer voor duiven laat dit zien voor St Vincent:
weinig hoopvol als je het mij vraagt... met name de bovenste grijze "cloud cover" is funest op vrijdag. Zaterdag gaat het ter plekke beter maar is het noordelijker in Frankrijk verre van ideaal.