vrijdag, februari 24, 2017

Zwarte mais en kleine verbeteringen

Kweekvoer van Versele met de zwarte mais erin is optisch een mooi voer! Sinds jaren Matador, toch wat anders (erbij). Dat begon na de presentatie van Martijn Oomen een dik jaar geleden. Ik ben toen in het seizoen de Mengeling van Versele gaan beruiken (deels) met 30% zwarte mais. opvallend is dat ze het niet makkelijk aten. Waarschijnlijk omdat ze het niet kennen. Eenmaal dat ze het kenden had het er alle schijn van (ik ben overtuigd) dat ze eerste de zwarte mais kiezen. Zeker bij thuiskomst. Enkele duiven kiezen zelfs overduidelijk eerst de zwarte mais eruit alvorens ander spul te gaan eten.


Kijk, zaligmakend is het niet maar ik denk dat het een meer dan welkome aanvulling is!
De enorme hoeveelheid antioxidanten moet een werking hebben die gunstig is... beetje meer van dat goede wil ik er wel in proberen te stoppen.


Nu al met de kweek en straks met de vluchten ook. Kwestie van marginale verbeteringen te proberen te bereiken.


Van de week las ik dat Renault verwacht 0,3 seconde sneller te kunnen zijn per ronde met de nieuwe F1 motor... daar gaat het ook steeds om zulke kleine marges maar wel zodanig dat het winnen is of verliezen!


Komende week Voorjaarsbeurs. Daarna zijn we altijd "echt" van start, vindt je ook niet?