donderdag, maart 09, 2017

alles weer goed bij Dr Marien


De rustige Belgische dierenarts, dr Marien was er weer in Mookhoek.

Voor degenen die ook eens willen: 3 mei is hij er weer.

Hij houdt spreekuur bij Reedijk Diervoeders. In de garage, zo ongeveer van net na de middag tot laat op de avond. Was gisteren kunst en vliegwerk tussen werk, gezin en kerk door (biddag).



Heeft kijk op duiven. Pakt je beste er zonder pardon uit.

Gisteren was hij bij 2 van de 6 die hij beetnam erg te spreken. Zeker een laatje (doffertje) uit Ari (x rooitje uit zus Supercrack 403 van Jos van Olmen). Een andere (van vd Klein/De Jong) was meneer ook te spreken.


Het geeft de burger weer moed dat ik op de goede weg ben met deze duiven. Nu beiden nog maar eens zien op te leren en behouden. dan zijn het komend jaar nep-jaarlingen en moeten ze 1 a 2x een marathon meepakken.

 

Ik geef zijn roze poeder (mineralenmix) van deze dokter.

Ook zijn conditiepoeder nam ik deze keer mee. Jaren geleden gaf ik dat ook maar stapte er van af.

Nu wil ik het weer toepassen. Daags na terugkeer en of midden in de week.

 

De laatjes kregen een paramixo prik. Nu de oudjes nog.

Duiven waren weer goed, niks geen medicatie nodig.
Ondanks de matige verzorging tot op heden zijn ze prima qua gezondheid. Gelukkig zag ik dat zelf ook maar nu bevestiging en een prik moesten ze toch. Die laatjes lap ik de komende tijd nu en dan eens om ze daarna ruim voor de vluchten van de jongen al op dreef te hebben. Dan dus mee met de eerste vluchten van de jongen en dan prober ik ze nog La Souterainne te spelen. Lukt dat niet dan een midfond of 2 -3 toch zeker.