dinsdag, juni 19, 2018

Pau toch niet ingezet

Hoewel het plan pas gisteravond veranderde, heb ik voor Pau uiteindelijk geen duiven ingezet. "Bij twijfel niet doen" was wat er door mijn hoofd speelde. Dus dan niet doen.

Hoewel fit, voelden de 2 doffers me te licht aan. En Pau belooft de gehele reis tegenwind te zijn dus dan kunnen ze wel wat vliegvet gebruiken. Ik heb ze volop gevoerd hoor maar toch zijn ze niet vol of zwaar genoeg. Kzou willen weten hoe dat te doen. Ik denk dat het ook een kwestie van forme is en dat hebben ze nu niet.

Ze hebben gisteren allemaal een geeltabletje gekregen van me. Oude voorraad uit de duivenspullen van mijn vader. Mogelijk is dat net dat extra zetje?! De St Vincentmannen konden het wel gebruiken na een weekje mand. Voor je het weet steken ze elkaar toch wat aan via de drinkpot. Het was van April geleden ook.

Vanmorgen de doffers eruit tussen keihard vliegende jongen (die van JP). Dat ging lang goed maar dat tempo lag toch te hoog. De eerste 2 terug waren wel de 2 St Vincentgangers! Geeft niks, die komen er op die manier ook wel weer het snelst bovenop.

De duivinnen gisteravond van 21 tot 22.30 uitgehad.
Jongen ondanks minder weer toch weer op 10 km gehad: als 1 streep.
Deze week nog een keer verder en dan op naar zaterdag, Duffel.
De chipringen liggen klaar.