maandag, februari 25, 2019

Gobel op dreef

Wat een goede avond was het met Stephan Gobel!
Heldere duidelijke kijk op de sport, in het bijzonder natuurlijk het veterinaire stuk. Korte samenvatting is dat we alert behoren te zijn, geholpen door controles. Frequent vaccineren, wat de weerstand helpt opbouwen. Verder gewoon kort op de bal!
Dank Stephan, het was zeer leerzaam. Dank ook aan de bezoekers van buiten de eigen club. Altijd gezellig om gasten te ontvangen. Het was lekker vol en gezellig.

Klein onderzoek bij 2 van de 3 zelfde duiven als bij Dr Marien leverde evenmin iets op. Oftewel, de uitkomst was hetzelfde: de duiven hadden bij beide artsen geen geel in de krop. Mest vergat ik mee te nemen, dus dat wordt niet nog eens bekeken.
Ik had wel de doffers mee die gelijk een prik ontvingen tegen parmixo en als ik het juist heb, direct ook tegen herpes (combi).

Thuis kruipen alle jongen dezer dagen uit de eitjes. Het zijn er veel want als ik het juist bekijk is er maar 1 eitje onbezet op het totaal, een superscore. Uitkomen van de eitjes is vers 2, dat gaat blijken de komende dagen. Vrijdag lagen de eerste doppen er al.
Trouwens een machtig mooi iets om te zien dat ze die halve eierschalen eruit werken, nietwaar? Uit de weg en uit het zicht (van rovers).

Met dit extreem warme en zonnige weer voor deze tijd van het jaar merk je dat de eetlust anders is dan bij kou. Na deze week zal het wel weer hard gaan. Ik heb voer op voorraad om het aan te gaan kunnen, die vreetbuien...