donderdag, juni 25, 2020

Het was weer in orde

De 5 duiven die ik mee had waren weer in orde.
Zelf ben ik van mening dat forme ver te zoeken is.
Ik zie dat ze gezond zijn, dat wel. Maar klaar om te winnen zijn ze nog niet!

Nu ze sinds maandag gekoppeld zijn trainen ze natuurlijk nog minder maar ik verwacht een snelle leg. Daarna op nest moet de vlag erop en moeten ze echt als de brandweer gaan. Ik reken erop dat dit helemaal in orde komt! Als dan de hormonen ook nog voor wat verbetering van forme zorgen en de drang vergoot wordt naar het nest, is de rest een kwestie van kwaliteit en geluk.

Habib oogt goed, Anna (duivin van Habib) ook, Boaz en Ruth (allebei Saarloos) idem. Andere meerjarigen moeten het nog wat meer gaan bewijzen. Jaarlingen speel ik i.p. pas bij forme op de marathons. Twijfel ik daar aan dan moeten ze de dagfond af.

Mijn Joosen jongen worden al flink. Eind volgende week denk ik dat de oudste van de 3 al op eigen benen zal staan. 2 donkere en 1 geschelpte witpen.

Ik speel ze niet op de midfond dit weekend.
Dat is deels vanwege de toch wat matige weersvoorspelling op zaterdag maar is met name omdat ik ze gekoppeld heb en ze dan niet 2 dgn in de mand wil hebben, laat staan 3 mocht het slecht zijn. Ik ga ze korven in Nishoek voor Noyon. 1 nachtje en zondag is het beter weer denk ik.