woensdag, september 02, 2020

Bizarre zaterdag en vandaag Asse Zellik

Afgelopen zaterdag was bij mij op voorhand duidelijk dat er niet gelost zou gaan worden. Buien tot en met, zeker in Nederland. In Frankrijk en België viel het best mee maar hier hing een enorme buienstrook. Wat schetste mijn verbazing, ze gingen los! en nog wel zodanig dat als ze hier zouden kunnen zijn, we in de stromende regen zouden staan. Dat klopte dus! Zowel de nalijn duiven als de jonge duivenvlucht!! Flinke plensregens. Zo fors dat de duiven eruit moesten. Moesten gaan zitten dus ingeval ze precies in zo'n moment van plensregen belanden. Ik zeg er niet snel wat van maar deze keer zou ik ze een onvoldoende willen geven voor het lossen. Mazzelaars dat het zo goed afliep!

BIZAR, welke lossingsverantwoordelijken lossen op deze manier??!! Een eerlijk concours was het zeker niet hierdoor. De oostkant had geluk want daar waren ze thuis voor er flinke regens vielen. Elders dus niet. WERKELIJK NIET TE SNAPPEN! Vroeger lossen was beter geweest of juist laat lossen. Dat laatste durft men bij ons ook niet zomaar geloof ik.

Weet je wat het mooie was?! Het viel wel mee met de verliezen uiteindelijk. De duiven waren immers niet al vroeg in de regen gevallen maar pas dicht bij huis. Met een sisser afgelopen, kun je wel stellen.

Omdat de mijne niet mee waren, heb ik ze gisteren ingemand. Vandaag Asse Zellik zo'n 100 km met mooi weer en dan zaterdag nog een keertje Quievrain! Ik kijk toch maar aan hoe dat gaat en wie weet rek ik het dan nog wel 1 week om nog een 2 tal keer in te korven. Dat zijn toch in 2 weken tijd 4 extra vluchtjes voor de ervaring. Weliswaar korte vluchtjes maar alle beetjes tellen op voor de broodnodige  ervaring komend seizoen.

Vanavond worden de eitjes opgehaald. Vanmorgen zag ik tot mijn schrik een eischaal liggen in het vak van Habib en Anna. Huh? Ik moet mezelf vergist hebben maar kan het niet beredeneerd krijgen hoe dat überhaupt kan. Worden dus eitjes en een setje kale jongen.

Kenneth stuurde nog een berichtje dat in Spijkenisse een rechtstreekse Laban nog een 1e pakte (nalijn) en een halve ook de eerste (jonge duivenvlucht). Ik moet destijds toch een verdomd sterk ploegje hebben gehad zeg. Gert-Jan en enkele anderen bevestigen dat ook bij herhaling. Leuke feedback!