dinsdag, augustus 24, 2021

Bij zeker

Ik ben er alsmaar meer van overtuigd dat het erwtenstro dat ik gebruikte een boosdoener is geweest. Het is eruit en de duiven knapten in no-time op! Vliegen enorm gemakkelijk. Ook duiven die het vliegen niet meer leuk leken te vinden, knallen nu gewoon een half uurtje door als ik ze uitlaat.

Ik kan mezelf alleen verwijten dat ik dit onvoldoende heb meegenomen in mijn geanalyseer van wat er aan de hand kon zijn.  Ik heb een blinde vlek gehad hiervoor omdat het zulk enorm mooi stro is. Blank als zilver, geur arm. Het zegt dus ook wat over andere zaken waar we onze dieren aan blootstellen hè (en onszelf)?!

De taartjongen die ik heb zitten doen het reuze. Smorgens zo'n 45 minuten uit zicht en 's avonds inmiddels 2x gelapt op 5 en 8 km. het werkt reuze. Hoewel de nalijn net te vroeg komt, las ik ze toch een keer in. Je hoort ervan / leest ervan hier.

Vanavond gaan de vroegere jongen en de laten allemaal op Asse Zellik (118 km), puur voor de ervaring. Vrijdag dan allemaal opnieuw mee. Alles op de navlucht van zaterdag, om volgende week en de week daarna zo'n zelfde truuk uit te halen als het weer het toelaat.