maandag, augustus 23, 2021

Rare vluchtjes

De lucht was echt niet lekker, zaterdag. Ik keek er dan ook van op dat Duffel wel los was, terwijl de lucht hier echt nog weer veel te dik en grijs was. Het is overigens toch gissen welke motivaties de lossers hebben hoor. Vorige week ook een typisch gevalletje van enkele uren onnodig te vroeg gelost en deze keer ook weer aan de vroege kant.

Deze keer ZO wind gaf ook wel wat zorg maar dat is denk ik al bij al meegevallen. Echter had je je late jongen mee zal dat niet zo eenvoudig geweest zijn ben ik bang!

De Duffel duiven waren er op tijd. Mijn 10 overjarige laten niet hoor. voor hen de eerste keer grote mand en dat was nog niet makkelijk. in het Rayon een mini prijsje en de dag door duiven druppelsgewijs terug. Op maandagmorgen nog -1. Toch typisch: 1x broer en zus en 1 genaaide. Dat het voor die genaaide mogelijk pittig is nadat die geen rechte lijn hield snap ik. Waarom broer en zus het te lastig vonden geeft te denken!

Morlincourt  (269km, ik schreef eerder 235) was natuurlijk ook maar opleren voor die verenbollen van me maar dat viel lokaal niet tegen. De eerste ging zitten op een hoog huis, nabij omdat beide buurmannen de heg moesten knippen op dat moment. bij het arriveren van de 2e, 10 minuten later kwam die eerste ook weer mee. 5 prijsjes. Het zegt ook veel over andermans duiven.

Di.dag gaat de boel weer mee op doordeweeks Asse zellik of wat het precies ook maar wordt. Vrijdag dan opnieuw voor de leeuwen. Ik probeer in enkele weken tijd ze dan toch zodanig veel ervaring te laten opdoen dat dit voor volgend jaar de vruchten afwerpen kan.

Het lek ik wel boven denk ik. Ik hou het echt op het erwtenstro wat nadelig is geweest. Een erg dure les maar daar moet ik dan maar een steile leercurve bij laten zien!

LEUK VERHAAL:

1 duifje ging kwijt van Dinteloord. Een bijgehaalde is het. 

waar andere duifjes die kwijtgaan nimmer worden aangemeld, is deze maar liefst al 4x aangemeld en de laatste keer bij ontzettend fijne liefhebbers in Arnemuiden. DANK NOG.

maar snap jij het? van de meeste duifjes hoor je taal noch teken en deze werd maar liefst al 4x gemeld.