donderdag, augustus 19, 2021

ZO wind verwacht

Zaterdag wordt er Zuid Oosten wind verwacht. Dat is een beetje de schrik van veel duivenmelkers geworden de laatste jaren. Wat is wijsheid, meedoen of juist niet?!

Ik twijfel nog. Met dat kleine clubje duiven is duiven verliezen niet gewenst want dan ben ik gelijk ruiter te voet. Evenwel moeten ze natuurlijk wel leren, ook een ZO wind.

Opleren was nog een plan maar zowel vandaag als gisteren was het onbekwaam: vanmorgen al de gehele ochtend motregen en nu nog (14 uur).

De jongen van Boas en Ruth, Pipo en Mammaloe zijn naar een Hoekse Waardse kampioen.

Leuk om te doen. Erg goed opgekomen jongen, van prima ouders. Bij zeker een aanwinst!

Beide koppels liggen nog met eieren. Nodig niet perse maar ik wil ze grootbrengen en dan wel even zien of ik ze zelf ga houden. Ook ik haal zelf wat bij. Uit het allerbeste van dit seizoen in Nederland onder andere. Heb momenteel al jongen zitten die je als het ware taartjongen kan noemen. Ik ga die nog in proberen te lassen maar of dat ook allemaal lukken gaat? Het is wat penibel als het opleren niet lukt. 

Daarnaast nog wat 'gewone late jongen'. Die zijn nu nog een ei.

Ik leg nog een koppel eitjes zelf onder bij een mooi koppel. De eitjes van dat koppel kunnen voor een zakje voer weg voor wie interesse heeft. Vader is een jaarling uit Habib x Anna en moeder is rechtstreeks van Bert en was mijn eerste op Bordeaux (uit As 19). zeg het maar. Beloftevol koppel die ik als adoptieouders nodig heb. doe maar een mailtje. Eitjes zijn ca 1 week nu.