zondag, juni 19, 2022

't viel niet mee

Met een ongekend warm Frankrijk was de lossing op vrijdag de beste optie. Toch pas 07:15 (de ZLU lost meestal wel een uur eerder) los. AP Overwater ging er met de overwinning vandoor op iets meer dan 12 uur later. Enorm knap die duif en volgens mij zat mijn nestdoffer erbij in de mand.

Jael was er pas de andere morgen 07:45. Fris en okee.

Kenan vandaag pas rond 11 uur.

Ruth is helaas nog onderweg.


Het was voor veel dieren op de 1e dag waarschijnlijk te gortig. Giga warm en mogelijk dat het vinden van goed drinkwater te complex was. Ik hoor van nog wel 40% onderweg. Hier dus nog 33% en een goeie kan ik wel zeggen. Het lijkt erop dat de echter stayers wel doordruppelden en doordruppelen maar de sneller rakkers op de eerste dag misschien toch gemiddeld genomen gecrashed zijn door warmte en dorst.

Evenzo: je moet erbij zitten en ik had met 1 duif een leuke prijs maar de andere 2 laten het dus afweten.


Ook van Niergnies was het niet gul. Ik zag bij enkele duiven zo'n verdikt oog aan 1 kant (niet de Bergerac gangers hoor en ook niet Pipo en Mammaloe die er naar toe hadden gemoeten. Het is ook altijd wat hé.

Nu ja, op naar de volgende!!