dinsdag, juli 31, 2012

Doffertje terug!

Het doffertje dat ik kwijt was, is terug!
Helaas is ook hij gekwetst... de zoveelste al dit jaar.

Ik zag het direct dat 't 'm was.
Zijn linkervleugel hangt erbij... en toen ik 'm vastpakte was het in no-time duidelijk.
Het scharniergewricht van de vleugel was vnml aan de binnenkant dik en blauw. Een plek zo groot als een 2 euro stuk en zo dik als de dikte van een balpen. Miserie dus.
Mijn ervaringen met duiven die aan cruciale onderdelen ongelukkigerwijs wat mankeren zijn niet positief. Ik zie het enkele dagen aan en bij te weinig verbetering euthenasie.

Overigens blijft het bijzonder knap hoe zo'n dier toch terug kan komen, vind u ook niet?
In het hok amper een meter hoog kunnen komen en wel al die km's naar huis kunnen komen 'vliegen'.
Alleen daarom zou je 'm al respijt geven eigenlijk maar ja...