maandag, oktober 01, 2012

Bonnen, Losplaatsen en badderen

Inmiddels heb ik het quotum bereikt van het aantal bonnen dat ik wil wegschenken. Ik kan niet zoveel weggeven of het heeft al best een impact op het aantal jongen dat ik weet op te brengen. Vandaar dus een soort van quotum.

Een belofte van vorig jaar aan de vereniging van m'n pa los ik in met een - in mijn ogen - superdoffer die in het seizoen met een vleugelblessure thuis is gekomen. Een beetje inspannen en je ziet het nog aan hem, dan laat hij de vleugel weer hangen. Als je hem zo los in het hok ziet zitten zie je het niet direct hoor maar ik zie hem geen goede vliegprestaties meer halen. Mijns inziens een goeie voor nakweek. Z'n pa is een macht van een doffer die al meerdere goeie voortbracht (o.a. duifkamp jong en JP z'n beste doffer van afgelopen seizoen, de beste jaarling in de Hoekse Waard). De moeder is een topduivin, moeder van m'n 915 en JP z'n 21... twee van de allerbeste duiven van de laatste 2 seizoenen in de club en ook de moeder van FARPAR! Zowel de vader als moeder zijn daarnaast nog eens duiven voor 92 en 92 1/2 punt op een tentoonstelling. Hou het in de gaten op toppigeons!

Pa Laban is trouwens in Frankrijk met enkele andere heren, op zoek naar losplaatsen. Ik belde hem begin van de avond en begreep dat ze al enkele succesen konden melden. Dus alle zeurpieten over losplaatsen, zeur niet langer, men is er al (weer) druk mee aan de slag!

Afgelopen tijd hebben de duiven meermaals per week een bad gehad. Ze maakten er ook dankbaar gebruik van. De veren weken wat los en vallen makkelijker en de nieuwe buisjes weken wat los zodat de nieuwe veren vlot 'uitkomen'. Een goed verenpak is nodig voor de prestaties van komend jaar. Wat is er nou mooier dan een zijdezachte duif in je handen te hebben??!!