woensdag, oktober 10, 2012

Mooie oktober komt rui ten goede!

Wat een goede oktobermaand hebben we vooralsnog!
Op een enkele natte dag na, droog herfstweer, nu en dan zelfs lekker zon erbij.
Het doet de dieren goed. Ze ruien elke dag nog lekker door.
Ze zijn over de piek heen geloof ik maar elke dag nog volop oude veren die het hok vullen.
Het behaaglijke weer draagt eraan bij. Ramen en kleppen staan wel dag en nacht open bij mijn hok (duiven kunnen er niet vrij uit natuurlijk). Veel goed voer, schoon water, plenty mineralen en grit dat is het menu.
Een bad 1-2 x p/week niet vergeten!

Gisteren van Cees Jongsma 2 oude broedschalen gekregen, prachtig!
Zeker 50 jaar oud zegt hij… ik denk het zeker wel, wie weet nog veel ouder.
Ook aan anderen: Ik hou me aanbevolen hoor voor die antieke schalen. Ik heb daar schik in.
Wie weet joh, hoeveel kampioentjes er al in zo’n schaal lagen, ha ha.

Bonnetje gezien?
Op toppigeons staat een bonnetje van me voor het forum te Lekkerkerk.
kom je ook naar het forum?!

Al eens bedacht dat de eerste winterkwekers al over 5-6 weken gaan koppelen?!

Bizar?

Kwestie van gedrevenheid en spelsysteem.
“Ome Piet Laban” zei vroeger wel eens… het enige wat het scheelt met winterjongen is dat je ze maanden langer moet voeren… Zit een flinke kern in wat mij betreft, ware het niet dat het ook voordelen heeft. Bijvoorbeeld om aan genoeg jongen te geraken, vroeg kunnen opleren etc. Ik geloof niet dat het rendement hoger is maar ik ben dan ook geen ervaringsdeskundige.