donderdag, november 22, 2012

Kwaadkijken & olie

Op de een of andere manier zie ik duiven graag die een scherpe blik in de ogen hebben. Niet zo'n zachtaardige maar juist zo'n kwaadaardige blik. Welke kleur oog vind ik niet zo boeiend als er maar lekker kleur in zit... geen fletse bedoening. Hoe beter een duif zich voelt, hoe beter hij kleurt. Het donkere kleurt als het ware dieper en de kleuren in de ogen idem. De ogen als spiegel van de ziel gaat wel wat ver maar levenslust, vitaliteit etc valt wel (ook) te zien aan de ogen. Graag kleine pupillen die makkelijk van grootte veranderen.

Zit 't 'm erin?
Nee joh maar ook ik heb zo m'n voorkeur en ideeen!
Ik ben niet voor zo'n zoete zachtaardige blik, de ogen mogen van mij simpelweg felheid uitstralen, da's alles.
En als een goeie zo kijkt, wordt ie steeds mooier en ben ik/ je geneigd dit ook bij anderen te willen zien. U niet dan?

Wordt er nou eigenlijk door velen olie gegeven?
Voorheen had je al jarenlang een knoflookolie wat door diveren werd gebruikt, vaak met biergist om de boel droog te maken. Enkele jaren terug kwamen de tover olie's die omega 3 tot een echte must verheven en elke zich een beetje respecterend toeleverancier nam dit op in de collectie producten die ze hebben.
In de meeste reportages lees ik het nou niet perse terug als een door de liefhebber geoormerkt product dat het verschil maakte, of wel soms? Als er iemand is die dit zonder commerciele boodschap geeft en bewijzen op tafel kan leggen graag!

Weet wel dat diverse topmelkers veel gratis producten krijgen toegeschoven door leveranciers zodat hun fotootje mag prijken op een folder of advertentie! Wij kleine kruimelmelkers maar het hoofd dol makend over het bewezen nut ervan...

Waar ik werk en toch wel heel veel artsen werken word de werking van vele bijproducten toch echt niet zozeer aanbevolen hoor... ze hebben er ook geen belang bij of weten dat de werking gering of nihil is!!

Maak voor jezelf per product dat je geeft de afweging of je het geeft omdat je overtuigd ben van de goede werking en toegevoegde waarde of dat je het eigenlijk geeft voor je eigen geruststelling.
Ik denk dat vele duiven goed komen ONDANKS dat ze zoveel zooi kregen voorgeschoteld dan DANKZIJ die producten. In crisistijd meer dan de moeite waard om het gat in de portemonnee niet al te groot te laten zijn.