vrijdag, november 23, 2012

Wat ik allemaal geef

Een kampioenspeler van de Zuid Hollandse eilanden vroeg me naar wat ik zoal geef, naast de zak voer van Matador... dat wordt op zich geen lang artikel... of toch?!

Momenteel dus de ruimengeling van Matador, straks Winter Rust van dezelfde firma.
Grit van Versele, zo'n beetje om de dag, ik kijk niet zo nauw maar het ontbreekt nooit.
In een potje mineralen van Backs, die witte, zo'n beetje elke week wel weer vers.
Nu en dan bij het verversen van de grit een zelfde hoeveelheid Beute Bak.
Ruim voeren en enkele keren in de week een handje snoep/onkruidzaak extra.

Nu in deze periode geef ik het minder maar ik ben een fan van RopaB. Het kost ze even om aan de smaak te wennen maar eenmaal vertrouwd drinken ze het makkelijk. 1,5 ml op 1 liter, is een spuitje op een drinkpot. Afgelopen maand zat er schoon water in de pan en 1x per week een schone pan, de rest van de week bijvullen.

Drupje tegen luis van Marien, soms had ik dat wel eens van de Weerd (ectopar).

Ik ben een een gelover van de werking van Vlier. Ik gaf het tot het flesje op was... ik ben niet zo consequent eigenlijk. Bij de jongen in het voorjaar is m'n voornemen dat 3x in de week te geven, een scheutje op een drinkpot. Verder krijgen die niks extra's maar is het als in deze tijd van het jaar.

Ik had ooit vloeibare biergist maar ik gooide het onlangs weg omdat het over de datum was.
In het seizoen heb Ik heb wel 2x eens biergist gehaald bij de bakker en gaf dat de jongen over het voer... de ouden kregen dat zeker niet omdat ik het effect niet nauwkeurig genoeg ken. En eigenlijk gaf ik het omdat ik dacht "Och dat kan ik wel weer eens geven". Niet omdat ik een vast vertrouwen heb in dat spul ofzo.

Ik kweekte ooit kiemen maar weet eigenlijk niet of het opweegt tegen het werk. vast goed maar wel wat werk. Plus oppassen voor schimmels!