maandag, november 26, 2012

Wat ik allemaal nog meer geef

Wat is het toch enorm fascinerend dat m'n vorige artikeltje zoveel meer lezers aantrok dan andere artikelen gemiddeld doen. Ik kan op m'n blog precies achterhalen hoeveel kijkers er per dag zijn en ook per artikel. Ik kan jullie vertellen dat er inmiddels meer dan 20.000 kijkers waren en tussen de 70 - 100 bezoekers gemiddeld per dag. Het vorige artikel over wat ik allemaal geef werd al 3x zovaak bekeken dan andere artikelen met een minder in het oog springende titel.

Ik heb bijv. wel geeltabletjes in huis. Ik geef die eventueel aan nieuwelingen (bijv. de laatjes die ik in september inbracht en tussen de duivinnen zette) en wanneer ik een donkerbruin vermoeden heb dat ze wel eens 't geel zouden kunnen hebben, bijv. doordat meerderen me die indruk geven. Er zijn altijd momenten in het jaar waarop de kans groter is, bijv. bij het azen van jongen.
In 2012 gaf ik de doffers de dag nadat de jongen eraf gingen een tabletje - dat was het.

In totaal 5-6 x p/jaar bezoek ik Marien voor een check.
Dat is allemaal terug te lezen.
Ook dat ik Prange Suppe geef aan de (oude) Vliegers. Ongeveer zoals voorgeschreven, dus 1 week tevoren heel de week en dan 2x p/week.

Ik heb de wijsheid echt niet in pacht hoor, verre van.
Op mijn manier probeer ik duiven te houden. Leer graag bij, lees veel, luister goed en pas toe (trial and error soms). Het gaat om de goede duiven; goed gemanaged en dan is het leuk duivenhouden!
Ik wil niet onnodig veel geld uitgeven aan dingen die ik niet van nut acht.
Voor m'n eigen gemoedsrust sowieso niet. Ik haal m'n gemoedsrust elders!
't is allemaal al duur genoeg onze hobby.

Laatst hielp een van m'n zoontjes met selecteren. Hij zei "He pappa, die daar, die met dat zwart, die is zeker niet zo goed?" "Waarom denk je dat" vroeg ik. "Nou, die andere blinken allemaal veel meer dan die... dat moet toch?"
Het duifjes zat al bij de uitgeslecteerde duiven die mogen dienen als voedsters... waarna ze vertrekken.
Let op, de voedsters moeten wel tip top gezond zitten willen ze uiteindelijk jongen mogen opbrengen hoor.