dinsdag, november 27, 2012

dag bij dag

Gisteren vlogen doffers een uurtje. Er zijn weinig duiven van anderen die uit zijn waar ze eventueel mee op trekken. Toch een uurtje toeren is prima. De duivinnen vandaag uit, doorgaans toeren ook die zo'n 45 minuten tot een vol uur. Allemaal prima: genoeg beweging, alert blijvend op roofvogels en uiteraard geen scheefvliegers. Wat me opvalt is dat de 08 er zo goed bij zit. Vorig jaar kwam hij naar mijn idee niet als beste door de rui... er speelde mogelijk een virus bij 'm destijds. Nu is hij werkelijk spiegeltje glad en heeft hij stralende ogen. Ik zie het graag.

Over zo'n 3-4 weken denk ik te gaan koppelen maar ik bezie dat dag bij dag.
Vriest het tzt 10 graden dan wacht ik. Is het vergelijkbaar als nu, dan kan het.
Niks geen gehaast of geforceer. Gezonde duiven samenzetten mag geen moeilijke zaak zijn.