dinsdag, december 25, 2012

KERST 2012

We gedenken vandaag de geboortedag van Jezus... voor velen een dag waarin met dierbaren lekker wordt gegeten en gedronken... een gezellig samenzijn. Met z'n allen hebben we er een draai aangegeven die niet meer past met de gebeurtenis van zo'n 2000 jaar terug.
Christelijke uitleg van hetgeen gebeurt is, bedoelt aan te geven dat met de geboorte van Jezus, God zichzelf gelijk maakte aan de mens... door in een klein kind zich in handel en wandel te laten zien. Geloof het maar dat deze gebeurtenis, hoe je het ook wend of keert de grootste gebeurtenis op aarde ooit was... zozeer dat we er nu nog altijd - in vele culturen - het leven naar inrichten.

Zonder Jezus is je kerst echt mis!

De duivinnen vliegen lekker; wie weet zat er nog wel een koppel duiven in de stal mee te kijken en luisteren naar die wonderlijke geboorte!
Het is oppassen voor het schrikken van vuurwerk. Ik gok erop dat het net lukt. Gisteren maakte het de doffers een beetje zenuwachtig merkte ik wel. Ze kwamen pas na een flink uur terug en het was toen al 15:45 en de eerste duister zette al een beetje in en met de zenuwen in het lijf is het dan oppassen geblazen.

Ik zag dat er nog 3 jonge duiven zijn met een laatse pen. Gisteren kocht ik Belgasol. Ik geef ze dat 3 dagen in aanloop naar de kweek en om die enkeling een steuntje in de rug te geven. Het overstappen op winter-rust voer zorgt er eigenlijk voor dat ze tekort komen voor die laatste pen; rui mengeling zou beter zijn. Dat krijgen ze er ook nog eens bij. Ik wilde de laatste dagen voor de kweek aanvangt nog kweekvoer geven maar vorige week was het op bij m'n vaste voerhandel in R'dam Zuid. Dan maar ruimengeling; niks mis mee en best zwaar, misschien zelfs beter!

Fijne kerstdagen allen!