vrijdag, januari 04, 2013

griep toch nog ergens goed voor

Al meerdere dagen kamp ik met een griep.
Veel komt er niet uit m'n handen de laatste dagen, sinds ik het bed uit blijf.
Wat ik wel doe nu is - als een oud mannetje met extra sjaal en in elk geval met dikke jas- naar m'n hok gaan 2-4 p/dag en wat vakken open en dicht zetten. Gevolg is dat er nu nog 1 vak dicht blijft op het moment dat anderen los zijn. Morgen is de boel dan hopelijk allemaal los. Zo kan schoonpa komende week zonder gedoe de boel uitlaten, voeren of wat ook.

Had ik geen griep gehad maar was ik gaan werken dan was het allemaal niet zo vlot gegaan.
Het is dan ook maar 1 lichtpuntje hoor... een beetje griep maakt je wel weer erg bewust van de nietigheid van ons mensen. Een grote mond als alles goed gaat, overmoedig eventueel. Het hoeft maar even wat minder te gaan en je bent geen pijp tabak waard!
Het houdt ons nederig, nietwaar?

De vitage broedschalen zijn in gebruik, zowel die van Jongsma als die van Mario.
Voor de duiven maakt het zoveel niet uit... ik heb er schik in.

Morgen nog broedmatjes erin doen... geknipt uit ondertapijt.
Plus overal de houten verhoging plaatsen... kwestie van voorkomen beter dan genezen... aan een kapot ei valt niet veel te genezen, nietwaar?!