vrijdag, januari 11, 2013

Kouwe drukte

Vandaag heb ik de duiven lekker laten uitvliegen, van een uur of 11 tot ca 15:30.
Af en toe is het dan een drukte van belang... zenuwachtig wordt er opgevlogen, gejaagd en gescheert. In en uit en uit en in. Doffers doen stoer en duivinnen onderdanig. Van hot naar her en links en rechts. Nu en dan wordt er getreden en dat wordt ook nu en dan stellig verbroken door jaloerse hokgenoten.
Enkele koppels huizen liever binnen, alles is goed wat mij betreft.

De eerste eitjes zijn er inmiddels en ik verwacht er straks nog meer.
Volgens schema zal ik maar zeggen.

Morgen nog zo'n vrijheid en als het even kan zondag nog eens.
Ik hoop dat het de gezondheid, de leg en wat niet al ten goede komt.
Ze zien er patent uit, ik zie geen rare zaken.
De kou houdt het droog en de zon maakt het behaaglijk.
De melker is content, wat een zegeningen!