vrijdag, januari 18, 2013

Maar niks

Persoonlijk vind ik het een getob.
Leuk hoor om te zien maar wat een gedoe, die sneeuw en die vrieskou.
Gevaarlijk, duur (stookkosten), veel viezigheid en totaal niet comfortabel. Voordelen zie ik er niet van, hooguit dat velen er plezier aan beleven. Geef mij maar 25+ graden, groen aan de bomen en een NW windje, zoiets!
In het paradijs was het destijds ook niet koud... en daar begon het toch allemaal?!

De oude duivin heeft ook gelegd en de 14e duivin ook.
Kortom alles heeft eitjes gelegd en de vertrouwelingen zijn aan de 2e keer nestjagen/leggen begonnen.

Potten giet ik ‘savonds leeg, droezig van de vorst of zelfs dichtgevrorern.
Schoonpa checked die overdag nog een keer en ververst als ze al wat te veel bevroren zijn.
Merkbaar eten ze veel, en de mais (wat ik al schreef) vind zichtbaar gretig aftrek.
Naast de gewone zaken geef ik graag een scheutje belgasol bij deze omstandigheden.
Is het niet echt nodig, dan is het voor m’n eigen gemoedsrust want ik denk dat de duivinnen die in zo’n korte tijd een 2e legsel moeten deponeren best wat van de stoffen die in zo’n preparaat zitten goed kunnen gebruiken. Veel grit en Beute/allerhand- bak, dat is sowieso erg goed nu.

Ik zal blij zijn als die kou weer achter de rug is, de zon, warmte en droogte terugkeert en er straks weer jongen zullen liggen!