dinsdag, januari 15, 2013

op voor de 2e ronde

Diverse koppels mogen beginnen aan de 2e leg.
Hun eitjes zijn ondergebracht en ik verwacht dat ze binnen de 2 weken weer een nieuw legsel hebben.
1 koppel heb ik veranderd; het jaarlingetje legde wel op tijd maar maar 1 eitje. De duivin die er vorig jaar op stond (uit de 915) had ik nog over voor zo'n herkoppeling en dat is dus nu ook geregeld.

3 koppels eitjes heb ik aan een brabantse liefhebber gegeven.
Vorig jaar had deze pech met wat eitjes die hij bij me haalde... nu een goedmaker.
Wel van een paar jaarlingen die nu voedster zijn en straks vlieger zijn worden. Zeker niet de minste o.a. de eitjes van de 53 die het op de nalijn zo goed deed. Ik hoop van harte dat er iets goeds uit geboren gaat worden.

Een duivin die maar 1 eitje legt is geen zeldzaamheid.
Ik waag het er echter niet op om van zo'n duivin binnen 14 dgn weer een legsel te verlangen.

De oude duivin van m'n pa legt vandaag nog niet. ik zie het nog even aan, enkele dagen en als het dan nog niet lukt geef ik die doffer ook nog een andere duivin.

Ik rommel niet echt maar aan maar ik ben wel pragmatisch.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!