woensdag, mei 01, 2013

Zweep erover

Vanaf vandaag de zweep erover!
Een beetje een omkeer moment, 30 april / 1 mei.

Bij de doffers zal ik niet meer het rolgordijntje gebruiken (ik gebruikte dat van 's avonds ca 21:00 - soms 22:00 uur en deed dat naar boven om ca 07:15.) Het is niet echt verduisteren maar een beetje toch wel.
Nu is alle licht welkom !

's morgens los ook als de omstandigheden goed zijn. Vanmorgen vlogen ze goed maar kort. Ze hebben trek en kwamen er goed in... behalve de Draak die heeft zo z'n eigen ideeen hierover. Hij moet gaan kopvliegen of meneer z'n kop gaat vliegen. M'n Bels in de weduwnaarsploeg is ook nog niet op dreef. Was 1e vlucht te laat, de 2e was het m'n 12e duif (laatste prijsduif). Deze "Jef" moet ook snel beter gaan laten zien. Beter dan m'n eigen tobbers anders is er geen plek meer in de herberg. Het zijn misschien helemaal geen verkeerde hoor maar ze moeten het toch echt laten zien, daar heb ik ze voor.

De jongen MOETEN ook vliegen nu.
Enkelen kregen respijt vanwege vuile neuzen of wat niet al.
Dat is nu gedaan! De lucht in jagen desnoods en de hardnekkige wanpresteerders exit.

Ik heb vlierbessensiroop gemengd met RopaB en ik heb het idee dat ze wel besmet raken met het virus (herpes en adeno) maar ernstige malaise uitblijft en ze het virus / de virussen snel tacklen. De honger blijft goed en na enkele dagen knapt het collectief toch weer aardig op. Geen medicatie dus, wel bij de pinken gebleven!

Ik merkte nog een aanvliegertje op. Een belgje uit het Limburgse. Gewond alsof het bijna gepakt was door een roofvogel. Via de KBDB het tel.nr opgezocht en een sms gestuurd. Direct een bel terug en de man zou het bewijsje opsturen. Ik zat er niet om verlegen hoor maar vooruit, laat maar zitten. Hetzelfde regime voor dat ding en zien wat het doet. De man uit St Truiden was er al 30 kwijt agv de roofvogels, een ramp!